Hjem»Juni 2016»Mødedeltageren fra fremtiden er landet – er du klar?

Mødedeltageren fra fremtiden er landet – er du klar?

0
Delt
Pinterest Google+

Af Fredrik Hermelin, CWT Meetings & Events

 

Vi holder møder som aldrig før. I Europa vil væksten i 2016 ifølge CWT Meeting & Events analyser ligge på 12%. Vi kommunikerer og interagerer på livet løs, på kryds og tværs i vores søgen efter at optimere innovation og vidensdeling. Udvikling sker med lynets hast, tid er penge, og sparet tid ved effektive møder kan give værdifulde forspring for forretningen. Det sætter virksomhederne og deres mødearrangører under pres, for forventningerne er høje.

 

Maksimal værdi

Ethvert planlagt møde, der involverer flere deltagere, skal sikre maksimal værdi for de deltagende og for den sag, mødet drejer sig om. Det er den indholdsmæssige del. Den anden del handler om de fysiske rammer: Sikkerhed, compliance, omkostningseffektivitet – områder, der står på den indkøbsansvarliges liste, og som virksomhederne også skal tage højde for.

Med stigende mængder af information, deling af data, udveksling på sociale netværk, videokald og –konferencer er der lagt pres på forventningerne til de personlige møder. Mødeeffektivitet er blevet en vigtig investering for virksomhederne, og der er ikke råd til at holde møder, der ikke på en eller anden vis fører til ændret (mere effektiv) adfærd, bedre resultater eller ny læring. Og når man taler om ’investering’ i effektive møder, er næste skridt helt naturligt at fokusere på måling af afkastet, ROI.

 

Fremtiden er nu!

Den nye generation, de såkaldte ’millennials’, står allerede klar i kulissen med en adfærd, der overalt er præget af ny teknologi. Denne generation forventer at finde information om alt, overalt og øjeblikkeligt. Alt skal være tilgængeligt med et tryk på en knap, ellers går alt i stå. Mødedeltagere forventer, at deres data og informationer bliver lagret, cached og tilgængelig ved næste tryk. Integriteten udfordres, når alle kan ’snappe, poste, share og like’ billeder af alt og alle. Behovet for at være online er stærkere end noget andet – og signalet skal være klart og konstant, uanset tid og sted. Information er ’it’ – det er kun den nyeste, der gælder – der opdateres og deles i ét væk. Og det afspejles i mødekulturen: Tanker og ideer skal kunne findes og deles, nemt og hurtigt.

At skabe en mulighed for effektivt at dele feedback og kommentarer er helt afgørende for at skabe engagement og dynamik. Mødedeltagerne elsker det, når det summer og svirrer omkring et emne – de skal kunne dele hypes og erfaringer via #hashtags, på Instagram og Twitter.

 


 

CWT Meetings & Events’ top 10: Fang fremtidens mødedeltager

1. Brug online møderegistrering

2. Agenda, indhold, lokation, kort og kontaktinformation skal være tilgængeligt og opdateret via mobile apps eller webbaseret

3. Se, hvem der deltager i et møde, og gør det muligt for dem at interagere før, under og efter mødet

4. Opdateret informationsstrøm er en vigtig måde at skabe engagement på

5. En survey før mødet skaber opmærksomhed omkring emnet og forbereder deltagerne

6. Løbende stemningsmålinger under mødet fanger individuelle holdninger – nemt, diskret og fortroligt

7. Vælg et mødested med en politik for bæredygtighed

8. Mad og drikke skal have fokus på ‘brain food’, være produceret lokalt, økologisk, innovativt og sundt

9. Sociale medier som fx intern Yammer, Facebook, Twitter, -Instagram vil sprede engagement og inspiration

10. Videodokumentation og live streaming bliver hverdag

 

fremtidens-moededeltager-cwt-connect1

Tidligere artikel

Mødet med KLMs nyeste familiemedlem

Næste artikel

En velbevaret hemmelighed i en kælder i Abu Dhabi