Hjem»Connect 03 2015»Vi leverer kagen med kirsebærret på toppen!

Vi leverer kagen med kirsebærret på toppen!

0
Delt
Pinterest Google+

CWT Solutions Group er en konsulentdivision, som går på tværs af CWT-gruppen. Denne særlige afdeling omsætter trends og visioner til helt konkrete løsninger og services – til glæde for CWTs kunder. Manager Teemu Tuomarla fortæller om, hvad der er ’hot’ i dette dynamiske squad-team og om at levere kagen med kirsebærret på toppen.

 

Der er mange fordele ved at være stor. En af dem er muligheden for at samle og dedikere dygtige mennesker til at kigge langt frem, se hvor verden bevæger sig hen og bruge det udsyn til at udvikle nye ideer, løsninger og metoder, som kan komme kunderne til gavn. For lige netop det med at få omsat de store visioner (som vi alle kan få i lyse øjeblikke) til helt konkrete ’opfindelser’ – det er næsten umuligt at få gjort, når der er kunder, bundlinje og dagligdag at tage sig godt af.

 

Ambassadør, partner og problemknuser

Det er derfor, CWT Solutions Group er kommet til verden. Opgaven for denne, særlige konsulentdivision er at udvikle nye ideer og løsninger, der skal bringe værdi til CWTs kunder, både regionalt og globalt. Finske Teemu Tuomarla er ansvarlig for Norden, og han beskriver sin rolle sådan her: ”Kogt ned til tre overskrifter skal jeg være ambassadør, partner og problemknuser. Og mit klare mål er simpelthen at kunne overgå kundernes forventninger – med andre ord: Hvis ’de andre’ kommer med en kage – så kommer vi med den kage, der har kirsebærret på toppen.”

 

Gamification giver belønninger

Teemu har et par særligt hotte fokusområder for sine aktiviteter. Det ene er ’travel gamification’, dvs. de særlige muligheder, som fx moderne apps giver for at lave virksomhedernes rejsepolitikker om til en ’leg’. Med brug af samme underholdnings- og målemetoder som vi kender fra diverse spil, er det muligt for den rejsende at opnå belønning og ’scores’ ved at overholde politikker og dermed spare penge for virksomheden. Men det kræver udvikling og fokus fra dedikerede ressourcer at gøre det rigtigt og få omsat alle de store ideer til løsninger, der giver ekstra værdi for kunderne, dvs. både de rejsende og deres virksomheder – og derfor er det en oplagt sag for CWT Solutions Group.

 

Sociale medier forpligter

Det andet fokusområde for Teemu er initiativer omkring sociale medier. At være til stede på sociale medier er som virksomhed en stor forpligtelse. Berøringsfladen er enorm – det giver både store muligheder og store risici, og derfor skal initiativerne bruges og styres rigtigt. Forudsætningen for at få succes med en social medie-strategi er at kende sine kunder. Ikke bare kende, men kende godt. For med sociale      medier er det muligt at nå den enkelte på en helt anden måde end gennem en gammeldags annonce. Der er åbnet for dialog – det forpligter, og det kræver viden. Derfor arbejder CWT på kryds og tværs, både internt og sammen med partnere og leverandører, for at kunne levere løsninger og information på de sociale medier, som virkelig giver værdi – og ikke bare er ’nice to have’.

 

vi-leverer-kagen_1

 

Teknologiens trygge krydsfelt

Det er svært ikke at nævne CWTs app, ’CWT To Go’, når man taler om teknologi, der giver værdi. Her er princippet ’dør-til-dør’ det gennemgående tema, og konstant bliver der arbejdet på at levere de services, som giver værdi for den rejsende i netop det øjeblik, hvor det er relevant – dvs. rejseplanen ved planlægningen, køen ved check-in, gate-ændringerne i sidste minut, hotelinformationerne ved ankomst, transportmulighederne til hotellet, hotel-check-in og -ud etc. Listen er næsten uendelig, og nye muligheder for at forbedre den rejsendes kundeoplevelse vil opstå hele tiden. Og det er her, Teemu og hans team skal være hurtige. De skal kunne omsætte disse muligheder til effektive add-ons og services i det univers, som CWTs kunder allerede kender og er trygge ved. Det er nemlig i dette krydsfelt, at den reelle værdi ved den nye teknologi ligger.

 

Kirsebærret på toppen af kagen

CWT Solutions Group arbejder ud fra CWTs overordnede strategi om ’Personlig service + innovativ teknologi = Kunde-oplevelse’. Det betyder, at uanset hvor fascineret, vi bliver af teknologiske løsninger og online tilstedeværelse, er det ved at tilsætte den personlige service og altid være til stede, når kunden har brug for det, at den bedste kundeoplevelse bliver skabt. Og det kommer ikke af sig selv. Det kræver konstant fokus, opmærksomhed og opfindsomhed – bl.a. fra folk som Teemu Tuomarla. Men når det lykkes, er det lige netop det, der sætter kirsebærret på toppen af kagen.

Tidligere artikel

Verdens største passagerfly kommer til København

Næste artikel

CWT Nyheder 03 2015