Hjem»Connect 02 2015»Forretningsrejsens nye facetter – anno 2015

Forretningsrejsens nye facetter – anno 2015

0
Delt
Pinterest Google+

 CWTs rygrad af eksperter har udgivet en rapport, der kortlægger de konkrete behov, som den forretningsrejsende har på sin færd – før, under og efter rejsen. Det giver et indblik i, hvordan og hvor rejsearrangøren kan sætte ind og gøre ekstra stor nytte. Følg den rejsendes rejse i denne artikel.


 

I dag vil den rejsende have en sammenhængende, gnidningsløs rejseoplevelse. Ikke kun på de traditionelle områder som booking af fly, bil og hotel inden afgang – hele turen igennem forventes service og assistance, fra planlægning og booking før afgang, over ’always-on’ services undervejs til styring af rejseudlæg og udgifter tilbage på kontoret.

Nem planlægning og booking

Når den rejsende skal planlægge og booke sine rejser, forventer han (eller hun) i højere og højere grad at have adgang til intuitive og effektive værktøjer. Og det skal være muligt at bruge hele paletten af personlig assistance, online og mobil booking.

Det er også et must nemt at kunne finde al nødvendig information samlet på ét sted. Det er disse behov for overblik og fleksibilitet, som CWT opfylder i sin mobile app, CWT To GoTM.

Ved at opfylde alle behov i en enkel app vil det være muligt både at optimere rejsebudgettet og øge den rejsendes samlede tilfredshed. I nær fremtid kan det fx lade sig gøre at bedømme sit hotel fra app’en, og efterhånden integreres flere og flere transportformer ind i app’en – fly, tog, taxi og bil. På den måde bliver app’en omdrejningspunktet for hele rejsen, fra start til slut.

Også et webbaseret dør-til-dør-værktøj er i støbeskeen. Denne løsning vil forene alle online booking-platforme og gøre det muligt for den rejsende at planlægge hvert trin i deres rejse med det online booking-værktøj, der passer bedst på den pågældende del af rejsen.

Support undervejs

Undervejs er det vigtigt at udvise rettidig omhu i form af altid opdaterede rejseplaner, ændringer, information om lokale forhold og anbefalinger – ikke kun for at føre den rejsende sikkert fra A til B, men også for at gøre oplevelsen så behagelig som muligt. Og det skal ske 24/7.

Tilbage på kontoret

Rejsen hjem bliver ofte overset i rejseplanlægningen. Faktisk viser undersøgelser foretaget af CWT, at rejserelateret stress hyppigt opstår på hjemrejsen, fordi man bare vil hjem, hurtigst muligt, koste hvad det vil. Men hvis der er fuld information og en følelse af kontrol, nedsættes stressniveauet betragteligt.

Bare fordi den rejsende er hjemme igen, er det hele ikke slut. Der skal afregnes og konteres. Det er et fokusområde for CWT at udvikle værktøjer til at integrere rejsebooking og kontering af rejseomkostninger. En sådan integration vil spare tid og mindske fejl og forglemmelser.

 

I 2015 vil CWT kunne tilbyde services, som vil spare de rejsende for stress og spild af tid.

  • Give de rejsende flyopdateringer – fx om annuleringer, forsinkelser eller ændrede gates
  • Proaktivt ombooke forsinkede eller aflyste afgange
  • Introducere virtuel rådgivning for nem adgang til information om rejsepolitikker og -programmer
  • ’Klik-og-ring’ -assistance for hjælp til at tage de rigtige beslutninger

 

Tidligere artikel

Få en helt unik hoteloplevelse med Danmarks første mobile hotel 'Scandic To Go'

Næste artikel

”Vi skal undre os!”